tisdag 25 juli 2017

Norrköping


På förmiddagen for jag i väg med C3:an och storhandlade medan Lennart fortsatte ha foten i högläge. Tur att surfplatten innehåller så mycket olika, som filmer, tidningar och musik så att ryggläget kan vara uthärdligt.


Efter lunch tog vi en kryck-promenad till frissan. Visst blev det skillnad.



Senare tog jag en promenad förbi Nya Torget, där nybygget skjuter i höjden.


Från Trädgårdsgatan såg det ut så här.


Jag fortsatte längs rabatten vid Saltängsgatan. Liljorna börjar sloka och andra blommor tar vid.


Jag gick till Gubbens Trädgård.


Där träffade jag Agneta. Vi fick en lång och trevlig pratstund över en kopp kaffe med tillbehör. 


Det fanns många olika "still-leben" utplacerade i trädgården.

2 kommentarer:

BP sa...

Gud vilken toppen frisyr Lennart fick!!! Skillnad är ju bara förnamnet. Med den nya looken ser han ju 10 år yngre ut också:-)

Å du - tack för den läckra byggkranen - mums:-)

Ingrid sa...

Lennart blev ju jättefin!
Ja nu sloknar blomstren, men ännu kan man se både prästkragar och blåklockor.
Ha det så gott!
Kram, Ingrid