måndag 3 juli 2017

Finspång


I går kändes det som vi behövde lite andra intryck, så efter lunch for vi till Anna med familj i Finspång. De gula rosorna vid entrérabatten var vackra.


Lennart fick ett högt fotläge på altanen,


medan barnen och jag lekte. Vi kollade också in alla grönsaker som växte så det knakar.


Mamma kunde måla och pappa snickra under tiden. De låga nejlikorna var en riktig färgklick i rabatten.


På eftermiddagen idag for jag åter till Finspång, medan Lennart var hemma och tog ryggläge med foten i höjden.
Barnen och jag fortsatte roa oss med allehanda lekar.


Innan jag skulle åka hem, fick jag en uppvisning i cyklingens ädla konst.


Vad skönt det är att bo på en återvändsgata, så cyklarna kan testas på gatan! Snart kan även unge herrn vara med på cykelutflykter. Han börjar få kläm på handbromsen.

5 kommentarer:

BP sa...

Lennart börjar se lite lidande och bortkommen ut med tre lagar kuddar och ingen sol ser det ut som;-)

Barnbarnen som inte verkar äldre än fyra år verkar behärska cyklingen otroligt bra. Ser ibland barn i samma ålder på vår innergård som knappt klarar av cykeln en med stödhjul.

Anki sa...

Så skönt att komma hemifrån en stund - lider med Lennart som sitter där han sitter... hoppas han snart slipper gipset!
Härligt med barnbarn - Casper och Ludvig kommer hit idag och ska vara kvar tills i morgon då vi ska åka till G:a Linköping och Valla Gård :)
Ha det gott!

Dessan sa...

Men stackars Lennart. Att det blev så mycket skadat😞Så tråkigt. Tur han fick sitta o titta på dom 2 söta barnen :)

Ingrid sa...

Så härliga bilder av de cyklande barnen och så bra att de har en lugn gata att öva sig på. Vi har ju ett asylboende i Klintehamn och alla barnen får cyklar inkl hjälmar, men hjälmen glömmer de hemma och far omkring som vildingar mitt i semestertrafiken.
Kram, Ingrid

Matts Torebring sa...

Vackra blommor som vanligt!