fredag 19 maj 2017

Internationella konstbienalen


När vi slog upp luckorna och tittade ut från vår lilla balkong hade vi en fin utsikt över båttrafiken på kanalen.


Vi tog oss till Marcusplatsen och tittade på katedralen och Dodgepalatset utifrån. Långa köer av turister gjorde att vi valde gå vidare längs kajen. Solen lyste på oss riktigt skönt!


Vi närmade oss stadsdelen Arsenalen och den 57:e Internationella konstbienalen.
Det här är min andra bienal i Venedig, min första var 1966 med mina föräldrar!


Vi gick runt i de flesta paviljonger. Det fanns ett stort utbud av olika konstinriktningar, mycket filmer och installationer samt musik. Vi var många timmar här, men det var skönt att vara en del inomhus, då det blev rejält varmt i solen.


På hemvägen gick vi förbi gamla militärområdet och vidare på små gränder och över små broar. Vi fick se och uppleva många fina miljöer. När kvällen kom och vi varit ute och ätit en god middag, hade jag gått 20600 steg!

5 kommentarer:

JoY sa...

Visst är det mysigt att bara strosa runt i Venedig. Du kan vara lite av guiden nu när ni går runt. Längtar dit när du visar bilder.
Jakob gjorde som Lennart, överraskade mig med en resa dit. Han hade ordnat med ledighet åt mig, utan att jag visste något. Först när vi satt i bussen från flygplatsen till Venedig, hörde jag guiden säga: Välkomna till Venedig, jag bara skrek av glädje.
Kram

http://imeldabencic.blogspot.com/ sa...

Åhhh där är fint, njut!

Anonym sa...

Gillar vwrkligen Venedig också, lätt att glömma antal steg då det finns såå mycket att glana på! Forts trevlig vistelse på er båda!

BP sa...

Ett unerbart inlägg om ett soligt och fint Venedig! Mycket finare än jag minns staden... när jag var där senast ungefär samma år som du;-)

Dessan sa...

Det är verkligen häftigt i Venedig. Skulle gärna åka dit igen. Läckert att bo vid kanalen med så fin utsikt 😄Kram