söndag 14 augusti 2016

Ingarö - Öster Färnebo - Sala


I går lämnade vi den 3-årige Harry med föräldrar i Ingarö hos hans mormor och morfar och tackade för trevlig samvaro.

Vi for med färjor till Rindö och Waxholm och sen vidare norrut, så vi kom till sol.


Snart så kommer vi fram till vännerna Gudrun och Rolf i deras vackra timrade fritidshus.


Där hade vi en härlig eftermiddag och kväll tillsammans. Det blev en del regn under natten, men så sken åter solen.
Vi umgicks på förmiddagen och över en god lunch innan vi fortsatte vår färd.

Vi stannade till vid Gammelstilla och tittade på det gamla bruket.


 Dalälven passerade vi några gånger.


I kväll har vi parkerat i Sala och gått runt och titta på stan och parken vi står vid.

Även idag krånglade det med bilderna, så det blev några redigeringsomgångar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hur mycket vackert som helst att se i Sverige! Sala silvergruva nästa kanske!? Bilderna är fina som vanligt! vad är det som strular?

Husbilen-Ellen sa...

Försöker blogga direkt från mobilen och där vill inte blogger och jag samma sak. Hade trott det skulle bli enklare/smidigare för min axel/arm, men det verkar inte så.

BP sa...

Då befann ni er ju nästan i mina hemmatrakter. Vaxholm ligger ju nästan på min hemmaplan å där har vädret varit utmärkt hela helgen med ett kort undantag klockan 10:00 imorse.

Sala - där har jag varit och klarade av "byn" på fem minuter om man säger så. Men ni upptäcker kanske några hemligheter som jag missade...

Anonym sa...

Njae om man inte har ont i axeln så får man, klarar ej det helle ;-)
Kolla om blobbens inställning är "mobil anpassad" kanske det påverkar ditt strul!?

Rolle o Carina sa...

Funkar bättre med Google Crome på din sida!
Inte vet jag vad det beror på.

Ha det gott...

Matts Torebring sa...

Många fina och härliga miljöer.